Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

1. Salgsbetingelser
Ved bestilling af produkter anses køberen for at have læst og accepteret disse betingelser for handel på hike.dk. Ved bestilling af produkter anses køberen for at have bekræftet at være myndig.

2. Priser
Alle priser, der er angivet for produkter på hike.dk, er inklusive moms og danske skatter og afgifter. Alle priser er angivet i danske kroner. Alle specifikationer er vejledende. Billedmateriale og farvenuancer kan afvige. Vi tager forbehold for tastefejl.

3. Farver og størrelser
Hike.dk er ordreproducerende for mange af produkterne, som derfor kan leveres i en lang række størrelser og farvekombinationer. Efter afgivelsen af en ordre på et sådant produkt vil du derfor blive kontakt af hike.dk for at specificere størrelse og farvekombinationer nærmere.

4. Leveringsbetingelser
Alle produkter på hike.dk leveres mod forudbetaling, Dankort-betaling eller forudbetaling til vor konto i Jyske Bank reg. nr.: 7590 konto nr.: 2121542. For produkter, der ikke er i restordre, vil leveringen kunne ske inden for fem arbejdsdage efter den dag, hvor betalingen (ved forudbetaling) eller bestillingen (ved Dankort) er tilgået hike.dk. Undtaget herfor er ferieperioder og produkter, hvor der udtrykkeligt er nævnt andet. Ved Dankort-betaling trækkes beløbet den dag, hvor produkterne afsendes.

5. Gebyr og forsendelsesbetingelser
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager, eller når beløbet er overført til vores konto i Jyske Bank. Al forsendelse er kun gældende i Danmark, ved forsendelser til udlandet (dette gælder også Grønland & Færøerne) kontakter HIKE.dk dig for nærmere aftale. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

GLS:
Hike.dk tager et fast gebyr på kr. 50,00 ved forsendelse med GLS. GLS pakker kan enten vælges omdelt, eller sendt til den GLS pakkeshop du vælger. Vælger du GLS privat forsøger GLS at aflevere pakken hos dig, hvis du ikke træffes afleveres pakken hos nærmeste GLS pakkeshop. Angiver du et sted pakken må stilles på din bestilling, stiller GLS pakken til dig - dette sted skal angives i "Hvor må pakken stilles?" ved valg af GLS privat. (Ved levering til mindre ikke brofaste øer, kan specielle forhold gøre sig gældende, eksempelvis at pakker skal afhentes i pakkeshop. Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte HIKE).

Fragtmand:
Hike.dk tager et fast gebyr på kr. 50,00 på alle forsendelser med fragtmand. Alle forsendelser sendes med Danske Fragtmænd og leveres til adressen, kun til brofaste ører, medmindre andet er aftalt. Alle ordre leveret med fragtmand aflæsses på kundens adresse for kundens risiko.

Ved køb af HIKE Hundemad er der altid gratis forsendelse, dette gælder dog ikke prøveposer.

6. Returret
For varer købt på hike.dk webshop yder vi 14 dages fortrydelsesret i henhold til lov om postordresalg. Vi refunderer fakturabeløbet i op til 14 dage efter køb under forudsætning af at varen/varerne tilbageleveres i samme stand og mængde som ved modtagelsen.
I mange tilfælde betyder det, at varen skal returneres i den originale emballage. Vent derfor med at kassere emballagen til fortrydelsesretten er udløbet. Omkostningerne i forbindelse med returnering til hike.dk afholdes af køber.

7. Fortrydelsesret
Hos Hike.dk kan du fortryde dine køb op til 14 dage efter modtagelse, og få dine penge tilbage. Som forbruger har du 14 dage til at meddele os at du fortryder købet, og efterfølgende 14 dage til at levere varene retur. Som forbruger kan du godt fortryde et køb, selvom varen er blevet brugt. En vare er kun brugt, hvis den bruges ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik. Varer der returneres skal leveres uden omkostninger for Hike.dk. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig besked om dette. For yderligere information henvises til: www.forbrug.dk/Raad-og-rettigheder/Ehandel/Fortrydelsesret-og-levering-ved-ehandel

Varer som returneres uden betalt fragt eller porto afvises af Hike.dk. Ved returhandel tilbagebetales beløbet via konto til kunden indenfor 14 dage. Fortrydelsesretten gælder ikke varer, der er fremstillet specielt på bestilling.

8. Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: kundeservice@hike.dk.

9. Reklamationsret
Vi yder 24 måneders reklamationsret på alle vores varer. Har du købt en vare ved os, som går i stykker inden for 24 måneder, skal du blot henvende dig til kundeservice@hike.dk. Du kan vælge at få varen byttet eller pengene retur. Ring eller skriv inden du sender varen tilbage til os. Medsend ordrenummer, beskrivelse af problemet, og evt. et konto og reg nr på hvortil vi skal indsætte dine penge, hvis de ønskes retur. Husk at betale for portoen - vi modtager ikke pakker hvor portoen ikke er betalt.

10. Abonnementsbetingelser

På hike.dk tilbyder vi abonnement på udvalgte produkter. Betaling af abonnementsprodukter foregår efter hver afsendelse. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager. Kvittering for køb bliver automatisk fremsendt til kunden via email efter hver transaktion.

Abonnementet afsluttes automatisk efter 6 måneder, og skal derefter manuelt fornyes. Efter abonnementsafslutning slettes kortdata automatisk i vores system. Deaktiverer eller skifter kunden betalingskort i løbet af abonnementsperioden vil automatisk betaling stoppe, og kunden skal oprette et nyt abonnement med nyt kortoplysninger.

Ønsker du at opsige dit abonnement før automatisk udløb, bedes du sende os en mail på kundeservice@hike.dk eller ringe til os på +45 86 64 73 99. Så afslutter vi dit abonnement med det samme.

 Særlig information for abennementsbetaling - om VISA-electron og Maestro:

- Maestro: Kortet kræver 3D secure (læs mere på www.teller.com/dk), hvor kortholder verificerer sig, og det er derfor IKKE muligt at tilbyde abonnements betaling på Maestro.

- VisaElectron: Kortet kan som udgangspunkt kun bruges i fysisk handel, men enkelte udstedere tillader internet transaktioner. Selvom kortet kan benyttes på internettet, er det IKKE sikkert at udsteder (banken) tillader abonnementsbetaling (tilbagevendede betalinger) med kortet. Det kan give en situation, hvor den første transaktion går igennem, men den/de efterfølgende bliver afvist. Vi har desværre ikke mulighed for at oplyse, hvilke VisaElectron kort, som tillader abonnementsbetaling.

11. Betalingsformer
På hike.dk er det muligt at foretage betaling på følgende måder:
Dankort
MasterCard
Maestro
Visa 
Visa Electron 
JCB 
American Express
Mobilepay

Forudbetaling via bankoverførsel til vores bankforbindelse: 

Jyske Bank
Registreringsnummer: 7590
Kontonummer: 2121542
IBAN-nummer: DK5275900002121542
BIC-kode: JYBADKKK (SWIFT-adresse)

Ved mistanke om kortsvindel kan hike.dk kræve betaling via bankoverførsel.

12. Kundeoplysninger
Modtagne kundeoplysninger anvendes kun for ekspedition af orden og orientering om nye tilbud og tiltag fra hike.dk. Modtagne kundeoplysninger videresælges ikke til tredjepart.

13. Om Hike.dk
HIKE Petfood A/S
Fuglevænget 24
8800 Viborg

CVR-nr. 36 02 58 91

14. Kontakt
HIKE Petfood A/S
Fuglevænget 24
8800 Viborg

Tlf.: + 45 86 64 73 39 (Hverdage 8-16)

Mail: kundeservice@hike.dk

Kompromisløs kvalitet til din hund

HIKE er velsmagende hundemad fremstillet i Danmark af friske, naturlige råvarer. Kompromisløs kvalitet og intet mindre.