Handelsbetingelser

1. Salgsbetingelser
Ved bestilling af produkter anses køberen for at have læst og accepteret disse betingelser for handel på hike.dk. Ved bestilling af produkter anses køberen for at have bekræftet at være myndig.

2. Priser
Alle priser, der er angivet for produkter på hike.dk, er inklusive moms og danske skatter og afgifter. Alle priser er angivet i danske kroner. Alle specifikationer er vejledende. Billedmateriale og farvenuancer kan afvige. Vi tager forbehold for tastefejl.

3. Leveringsbetingelser
Alle produkter på hike.dk leveres mod forudbetaling. Kreditkort-betaling eller betaling til vor konto i Danske Bank reg. nr.: 9402 konto nr.: 12726899. For produkter, der ikke er i restordre, vil leveringen kunne ske inden for fem arbejdsdage efter den dag, hvor betalingen (ved forudbetaling) eller bestillingen (ved kreditkort) er tilgået hike.dk. Undtaget herfor er ferieperioder og produkter, hvor der udtrykkeligt er nævnt andet. Ved kreditkort-betaling trækkes beløbet den dag, hvor produkterne afsendes.

4. Gebyr og forsendelsesbetingelser
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra vores lager, eller når beløbet er overført til vores konto. Al forsendelse er kun gældende i Danmark, ved forsendelser til udlandet (dette gælder også Grønland & Færøerne) kontakter hike.dk dig for nærmere aftale. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

GLS:
Hike.dk tager et fast gebyr på kr. 50,00 ved forsendelse med GLS. GLS pakker kan enten vælges omdelt, eller sendt til den GLS pakkeshop du vælger. Vælger du GLS privat forsøger GLS at aflevere pakken hos dig, hvis du ikke træffes afleveres pakken hos nærmeste GLS pakkeshop eller depot. Angiver du et sted pakken må stilles på din bestilling, stiller GLS pakken til dig - dette sted skal angives i "Hvor må pakken stilles?" ved valg af GLS privat. (Ved levering til mindre ikke brofaste øer, kan specielle forhold gøre sig gældende, eksempelvis at pakker skal afhentes i pakkeshop. Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte HIKE).

Fragtmand:
Hike.dk tager et fast gebyr på kr. 50,00 på alle forsendelser med fragtmand. Alle forsendelser sendes med Danske Fragtmænd og leveres til adressen, kun til brofaste ører, medmindre andet er aftalt. Alle ordre leveret med fragtmand aflæsses på kundens adresse for kundens risiko.

Ved køb af HIKE tørfoder er der altid gratis forsendelse.

Fragtskade:
Er uheldet ude og der er en skade på din forsendelse. Så send en mail til kundeservice@hike.dk med:

1. Billeder af skaden - både før og efter udpakning.

2. En beskrivelse af hvad der er beskadiget.

3. Ordre- eller fakturanummer.

Reklamationen skal være os i hænde senest 24 timer efter modtagelsen af varen. Undlad at bortskaffe eventuelt ødelagte varer. Kvitterer du for modtagelsen skal skaden anmærkes på fragtbrevet, ellers betragtes forsendelsen som godkendt.

5. Returret
For varer købt på hike.dk webshop yder vi 14 dages fortrydelsesret i henhold til lov om postordresalg. Vi refunderer fakturabeløbet i op til 14 dage efter køb under forudsætning af at varen/varerne tilbageleveres i samme stand og mængde som ved modtagelsen.
I mange tilfælde betyder det, at varen skal returneres i den originale emballage. Vent derfor med at kassere emballagen til fortrydelsesretten er udløbet. Omkostningerne i forbindelse med returnering til hike.dk afholdes af køber.

6. Fortrydelsesret
Hos Hike.dk kan du fortryde dine køb op til 14 dage efter modtagelse, og få dine penge tilbage. Som forbruger har du 14 dage til at meddele os at du fortryder købet, og efterfølgende 14 dage til at levere varene retur. Som forbruger kan du godt fortryde et køb, selvom varen er blevet brugt. En vare er kun brugt, hvis den bruges ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik. Varer der returneres skal leveres uden omkostninger for Hike.dk. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig besked om dette. For yderligere information henvises til: www.forbrug.dk/Raad-og-rettigheder/Ehandel/Fortrydelsesret-og-levering-ved-ehandel

Varer som returneres uden betalt fragt eller porto afvises af Hike.dk. Ved returhandel tilbagebetales beløbet via konto til kunden indenfor 14 dage.

7. Oplysning om klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: kundeservice@hike.dk.

8. Reklamationsret
Vi yder 24 måneders reklamationsret på alle vores varer. Har du købt en vare ved os, som går i stykker inden for 24 måneder, skal du blot henvende dig til kundeservice@hike.dk. Du kan vælge at få varen byttet eller pengene retur. Ring eller skriv inden du sender varen tilbage til os. Medsend ordrenummer, beskrivelse af problemet, og evt. et konto og reg nr på hvortil vi skal indsætte dine penge, hvis de ønskes retur. Husk at betale for portoen - vi modtager ikke pakker hvor portoen ikke er betalt.

9. Betalingsformer

På hike.dk er det muligt at foretage betaling på følgende måder:
Dankort
MasterCard
Maestro
Visa
Visa Electron
JCB
American Express
Mobilepay

Forudbetaling via bankoverførsel til vores bankforbindelse:

Danske Bank
Registreringsnummer: 9402
Kontonummer: 12726899

Ved mistanke om kortsvindel kan hike.dk kræve betaling via bankoverførsel.

10. Kundeoplysninger
Modtagne kundeoplysninger anvendes kun for ekspedition af orden og orientering om nye tilbud og tiltag fra hike.dk. Modtagne kundeoplysninger videresælges ikke til tredjepart.

11. Om Hike.dk
HIKE Hundemad A/S
Fuglevænget 24
8800 Viborg

CVR-nr. 40 09 21 29

12. Kontakt
HIKE Hundemad A/S
Fuglevænget 24
8800 Viborg

Tlf.: + 45 86 64 73 39 (Hverdage 8-16)

Mail: kundeservice@hike.dk